Bütçe, Bütçe, Bütçe

Aslında en önemli planlamanın adıdır BÜTÇE. Firmaların gelecek zamanlara ait finansal planlamalarını yaparak; gerçekleşen finansal durumlarının, planlanan ile gerçekleşenin anlık takip edebilmesinin, ileri de çıkabilecek finansal sıkıntıların önüne geçebilmesinin adıdır BÜTÇE.

Bütçe olmadan yapılan finansal işlemler, her türlü riskleri içinde barındırır. Örneğin;  arabanızla uzun yola çıktınız ne yaparsınız?, gideceğiniz yer kaç km uzaklıkta?, ne kadar zaman da gidilir?, hangi yerlerde durmak gereklidir? gibi soruların önceden planlı yanıtlarını, tecrübe veya eski yolculuklarınıza bakarak yaparsanız, daha kontrollü bir yolculuk yapmış olursunuz. Yoldaki gidişatınızı planlanana bakarak,  iyi mi? kötü mü? olduğunu sorgulayabilirsiniz.

Ticarette de böyledir aslında, planlı olan tüm işlemlerin gerçekleşen durumla karşılaştırılması yapılmalıdır. Bizler de Bütçeyi ne devlet olarak ne de ticari firmalar olarak becerebilmiş değiliz. Çok kurumsal firmalarda bütçenin anlam ve öneminin kavranmış olduğunu görüyorum.

Mutlak bütçe yapmalıyız, yani finansal geleceği  planlamalıyız. Bütçe yaparsak gidilen yoldaki sıkıntıları rahatlıkla görebiliriz.

Bütçeleri sınıflayarak daha da takibini kolaylaştırabiliriz;

1-Gider Bütçesi,  2-Stok Alım Bütçesi,  3-Üretim Bütçesi,  4-Satınalma Bütçesi,  5-Personel Bütçesi vb. bütçeler oluşturarak,  aylık planlanan ile gerçekleşen arasındaki finansal durumu inceleyerek ilgili bütçenin nasıl bir seyir izlediği çok rahatlıkla takip edilebilir, bütçenin delinmesi veya aşılması durumunda önlemlerin alınması sağlanabilir.

ÇÖZBİM Yemekçi MRP/ERP ve ARAL Ticari Entegre Sistemlerimizde BÜTÇE modülü firmalarımızın daha kurumsal duruma gelmelerinde yardımcı olmaktadır, planlan ile gerçekleşen bütçe kalemleri çok rahat takip edilebilmektedir.

Geliştirdiğimiz BÜTÇE sistemimizde İlgili bütçeye ait tanımlar ve aylık planlanan değerler belirtildikten sonra sistemimiz tüm finansal işlemlerinizi ilgili bütçeyle karşılaştırarak sizlere, bütçenin ne durumda olduğunu grafiksel olarak gösterir.

Örneğin Gider Bütçesine, kırtasiye giderinizin mart ayında 1.000 TL olması yönünde planlama yaptığınızı düşünelim. Sistemimiz artık kırtasiye ile ilgili alınan Mart ayına ait işlemleri; bütçeyle otomatik olarak karşılaştırır, bütçeye yaklaşma veya bütçeyi geçmesi halinde direk uyarı sistemini devreye sokar.  Diyelim ki; Mart ayının 10’cu günü itibariyle kırtasiye giderleri 900 TL’sını bulmuş ise sistem bütçe aşılacak uyarısında bulunur. Firmalar da gerekli sorgulamaları, araştırmaları yaparak bütçe ile kontrollü bir şekilde finansal işlemlerini takip ederler.

  1. Aşama da, Takip etmek istediğiniz bütçe kalemlerinizi belirleyin.
  2. Aşama da, Sisteme girilen işlemlerle bütçe karşılaştırmalarını inceleyin.
  3. Bütçenin aşılması veya aşılmasına yaklaşılması durumlarında önlemlerinizi alın.

Böylece finansal durumunuzu maliyetler sonuçlanmadan önlem almanıza olanak sağlamış olursunuz.

Bütçesiz ticaret, kontrolsüz araç kullanmak gibidir! Kontrolsüz ticaret de ülke katma değerine zarar getirmektir.  Bütçeli çalışmalar dilerim. 🙂

Gider Bütçesi Analizleri

Gider Bütçesi Analizleri

Stok Bütçesi Analizleri

Stok Bütçesi Analizleri

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Siteyi ziyaret etmeye devam ettiğiniz takdirde çerezleri kabul etmiş olursunuz.